login
Inicia sessió

register
Registra't

marketingdigital.flog.cat

Creativitat digital, creativitat responsable

Creativitat digital, creativitat responsable

La creativitat és la palanca de la comunicació. Obre portes i mou persones. Ajuda a vendre. I en l'àmbit digital, les possibilitats multimèdia multipliquen les opcions creatives. No obstant això, la base segueix sent la mateixa: els missatges han de seguir una estratègia i adaptar-se a un destinatari que ha de reaccionar. Per tant, creativitat sí, però responsable.

En l'àmbit digital, potser per aquesta amplitud de possibilitats que ofereix, trobem nombrosos exemples de missatges que agraden i molt ... als seus emissors. Exercicis d'estil impactants, visualment notables i efectistes ... però no efectius. I simplement perquè els seus autors es van oblidar que el sentit del seu treball és connectar amb certs destinataris, que són els que finalment compren el producte o servei.

Treballar per conèixer qui són, com són i què volen aquelles persones a les que enviarem aquest missatge és l'únic camí. Només des d'aquest anàlisi prèvia i absolutament imprescindible podem començar a crear. I només així podrem promoure una creativitat responsable que connecti amb el destinatari. Perquè només si connectes, mobilitza. Sentit comú. Offline i online. Aquí no hi ha distincions.

No hi ha dreceres per promoure una creativitat responsable. Ens toca treballar l'empatia. Sí o sí. Posar-nos en la pell de l'altre. En els seus desitjos i necessitats. I això requereix recopilar informació. Preguntar. I tornar a preguntar. I analitzar. Després ja vindran les idees. Ho va advertir Donald Kendall, director de PepsiCo durant quinze anys: "L'únic lloc en el qual 'Inspiració' va abans que 'Treball' és al diccionari".

Compte també amb els artificis. La senzillesa és sempre una aposta guanyadora. El creatiu ha de ser directe i mostrar, clarament i des del principi, els beneficis que reporta la seva oferta. Una bona feina pel que fa a nivells de lectura (enumeració, negretes, icones, etcètera) simplifica i ajuda molt en aquesta tasca.

El dissenyador Dieter Rams resumeix molt bé el que és un bon disseny.

Ernest Hemingway va advertir sobre el procés: "La comunicació és un xoc d'emocions". I només hi ha una manera de alinear en la mateixa direcció: amb creativitat. Responsable, és clar.

seo barcelona

Comentaris (0)21-09-2018 12:51:59

Escriu un nou comentari:

Comentari extern

Nom:


Registrar-me a flog.cat

Usuaris registrats

Usuari de flog.cat:

Contrasenya: