login
Inicia sessió

register
Registra't

marketingdigital.flog.cat

SEO per Hotel

Pilars bàsics per començar amb l'estratègia SEO per Hotel

Auditoria.

Hem de saber d'on partim, tot i que encara hi ha algun, serà difícil trobar un establiment hoteler sense presència a Internet, de manera que hem de fer una auditoria SEO per saber en quin punt ens trobem amb el següent objectiu:

Descobrir les paraules clau i url que atreuen trànsit en aquest moment.

Descobrir paraules clau que millor converteixen en reserva una visita al nostre web.

Descobrir fonts de trànsit a la nostra web (Xarxes Socials, Orgànic, referències a altres webs ...).

Descobrir el recorregut del client a la nostra web fins a la consecució d'una reserva.

Amb aquesta auditoria podrem aplicar canvis sense afectar al que ja s'ha constituït, no volem "trencar" el que ha estat funcionant fins ara, encara que sigui amb les millors de les intencions, canvis subtils en la web pot carregar-se la nostra font d'ingressos.

Keyword Research

Ja sabem molt de la nostra web, ara anem a conèixer que ens estem perdent. Una recerca de les paraules claus que fan servir els viatgers per contractar les seves habitacions d'Hotel és una de les millors inversions que faràs per al teu negoci. Potser t'interessi llegir aquest article sobre una eina per fer Keyword Research.

Per exemple, per a un hotel a benidorm, on els turistes són estrangers en un percentatge alt, potser et pot interessar saber que paraules s'usen en UK per buscar el seu hotel ideal:

Perfil d'enllaçat intern i Arquitectura d'Informació

Ja, es, "Qui som", "Contacte", "The" ..., tots aquests tòpics hauràs de decidir si et fan falta, però el que no podràs obviar és per a què van els teus clients al web del teu hotel, o per què vols que vagin. Una vegada que determinis per què vols que et trobin, hauràs de decidir la millor estratègia d'Arquitectura d'informació per a la teva web. Aquests són alguns consells bàsics, però no busquis respostes de guru, aquí no hi ha vareta màgica, el teu hotel tindrà l'arquitectura personalitzada que millor et convingui a tu, no a l'hotel de davant.

Els usuaris que naveguen per la teva web han d'estar a 1 clic de poder reservar.

Els nivells de la teva web no haurien de superar les 3 "capes", més profunditat farà irrellevant el que posis allà.

Fes servir les paraules clau descobertes en els Anchor text del enllaçat intern, alternant amb termes LSI.

Vigila la canibalització de paraules clau, el contingut antic (i posicionat) ha de contribuir a millorar, no a fomentar soroll o frustració en l'usuari, no ha d'entrar en conflicte amb el nou contingut.

Monitoritza les recerques dins de la teva web i del motor de reserves, aquesta informació és or pur per millorar l'arquitectura de la teva web.

Si vols llegir més sobre el enllaçat intern i l'arquitectura de la teva web, mira aquest article: Com va determinar l'estructura de continguts del meu web?

Utilitza el trànsit existent i millorar el SEO per a Hotel

Si tens una bona estratègia de Xarxes Socials, o encara que sigui una mediocre, tindràs un volum de seguidors, més o menys. Podem utilitzar aquests seguidors per enviar senyals de satisfacció a Google, aquests senyals impulsaran el SEO d'un Hotel. Aquests senyals de satisfacció comporten el senyal més important juntament amb els Backlinks, una potent eina per rankear teu hotel per paraules clau determinades. Els senyals de satisfacció les podem monitoritzar a través de Google Analytics, aquestes són les més destacades:

Temps en pàgina. Si un usuari roman un temps determinat a la teva web es pot considerar com un bon senyal de satisfacció, juntament amb la següent,

Taxa de Rebot: Si un usuari roman a la pàgina en què ha aterrat sense fer cap acció (clic, scroll ...) i es va d'ella o caduca la galeta, produirà un rebot. Això és un mal senyal per a Google.

Resolució de la consulta: Si un usuari resol la consulta en arribar a la teva web, es pot considerar que la teva web és rellevant per a aquesta consulta. És a dir, si busco un "Hotel tot inclòs a Benidorm", arribo a la teva web i no torno a google a buscar aquesta mateixa paraula o altres resultats sobre la mateixa consulta, Google determinarà que la teva web ha satisfet la consulta, això és bo, molt bo per a la teva web.

Visites recurrents: En un hotel això és més complex que en un altre tipus de negoci, però si els teus usuaris solen tornar, el teu taxa de satisfacció, serà un bon senyal per a Google.

Conversions: Google ha dit per activa i per passiva, que no fa servir les dades d'Analytics per a la posició en les serps, però té altres mitjans per saber les coses. Si els teus usuaris solen convertir en el teu web, Google et premiarà.

Posicionament per Ubicació Física - Millora el SEO per Hotel: Google té monitoritzat el mòbil dels nostres clients, així com els seus ordinadors habituals. La meva teoria és que si un usuari fa una cerca des de Madrid, volent trobar un "Hotel barat a Benidorm", i el seu telèfon fa el viatge fins a Benidorm ia través dels seus mitjans, Google detecta que està en la ubicació buscada, serà un senyal de que aquest Hotel és el millor resultat per a la recerca que es va realitzar en la fase de cerca d'un Hotel al Origen.

Com farem servir les xarxes socials, la nostra principal font de trànsit per dur usuaris a les parts del web que millor converteixin? Hi ha mètodes que hauràs de demanar al teu Community Manager, et recomano que llegeixis aquest article en el qual ja vaig parlar sobre això: Com maximitzar teu abast de Facebook amb el Mètode MIMA i aquest últim amb un títol molt clickbait! 1 Milió de Seguidors a Facebook en 6 Passos

Tot aquest abast generat i seguidors per tot arreu hauràs de dirigir-lo a les pàgines en les que saps que s'inicia el "viatge" del teu usuari cap a una conversió, en aquest cas, una reserva al teu hotel.

A partir d'aquí, ja no podràs deixar-ho, hauràs recuperat part de la comissió que gastes en Operadors turístics, majoristes, OTES, agències ... i ara voldràs recuperar un major pastís de les comissions que pagues, per a això hauràs de atacar més Factors de Posicionament, crear estratègies combinades SEO i SEM, fer servir les teves xarxes socials com a punt de venda i com a inici del recorregut del teu client fins a la conversió a la teva web, fer servir la satisfacció dels teus clients per enviar senyals a Google perquè et premiï per això ...

https://mentedigital.es/agencia-seo-barcelona/

Comentaris (0)07-02-2019 14:21:30

Escriu un nou comentari:

Comentari extern

Nom:


Registrar-me a flog.cat

Usuaris registrats

Usuari de flog.cat:

Contrasenya: